Dag 14

12 mei 2016 - Shanghai, China

Weer een relaxte dag vandaag. Eerst op de kamer heerlijk ontbeten, erg mooi weer was het, warmer dan gisteren, dus een ochtend in het park leek ons een goed idee. Fuxing park ligt vlakbij een grote winkel straat waarvandaan je zo de oude Chinese wijk inloopt. Voetbal en kleed mee natuurlijk. Dit park was rustiger dan die in Nanchang, maar ook weer veel chinezen aan het sporten en muziek aan het maken hier. Suxiao was moe, ze ging lekker in de schaduw liggen, ik zat heerlijk in het zonnetje en de mannen waren aan het voetballen. Na anderhalf uur gingen we weer aan de wandel, prachtige winkels gezien, van alle grote ontwerpers, en dan zit vlak daarnaast een markt met van alles en nog wat. En dan loop je daarnaast een wijk in met prachtige Chinese huizen, allemaal lokale winkeltjes, veel handwerk. Een man vroeg aan ons waar Suxiao vandaan komt en toevallig had hij familie in een dorpje vlakbij Fenyi. Daarom maakte hij voor Suxiao met zijn hand, palm, vinger en nagel en heel mooi schilderijtje. Zo goed gedaan! We moesten nog eten en dat was wel een uitdaging daar. Soort lopend buffet, maar we hebben ons best gedaan om de voor ons lekkerste dingen eruit te kiezen. Buiten was alles weer prachtig verlicht. Schitterend. Maar het was alweer laat, kinderen zijn moe, lekker weer naar huis, zij slapen en wij nog een drankje doen in de pub buiten. Nog maar twee dagen;((

1. Miranda en marcel:
    12 mei 2016
    He hallo. Ga jullie verhalen missen hoormaar het is nog niet zover. Wat bijzonder dat verhaal van dat schilderijtje voor Suxiau. Bijzondere ontmoetingen maken jullie mee. Geniet nog even van het mooie China.
  2. Janneke:
    12 mei 2016
    Prachtig en indrukwekkend!! Nog een tip: Bij de Bund kun je met een gondel onder de Huangpu rivier door naar het nieuwe deel van Shanghai (Pudong) waar de wolkenkrabbers staan. Je kunt daar met een lift in de Jinnao Tower omhoog en hebt dan een fantastisch uitzicht over Shanghai. Veel plezier nog!