Dag 17

15 mei 2016 - Amsterdam, Nederland

En dan is de vakantie waar je zo naar hebt uitgekeken voorbij. Iets meer dan twee weken die door de afwisseling veel langer geduurd hebben. Eerst nog een heel lange vlucht naar huis. En die ging zowaar zonder problemen met inchecken. Geen aanstekers meer in de bagage, overal netjes op tijd. Behalve dan met de tussenstop in Wenen. We vlogen met Austrian Airlines en moesten in Wenen overstappen. Maar omdat we iets later uit Shanghai vertrokken, was het erg krap. Zeker als je dan eerst nog met z'n allen door de paspoortcontrole moet, daarna weer handbagage checken etc en dan de laatste gate in de gang hebben. Maar het vliegtuig heeft netjes op ons gewacht. En na zo lang zitten is het ook wel lekker om een stukje te rennen. Doordat alles zo soepel ging vanmorgen, had ik eigenlijk wel verwacht dat er nog iets zou gebeuren op Schiphol. Koffer controle ofzo, alles openmaken, maar ook daar geen problemen. En als verrassing opa en oma op Schiphol! Fijn ze weer te zien. We gingen hier weg in de kou en komen weer terug in de kou! Hebben we net de zomer in Nederland gemist? Op Schiphol stond de taxi al klaar, gelukkig regen onderweg, we zijn weer thuis:).  En meteen chaos in huis, morgen alles maar opruimen. Het was best een lange dag, dus een beetje slapen zal wel lekker zijn. We kijken in ieder geval terug op een heel bijzondere vakantie, veel gelachen, gelopen, geshopt, gedaan, bekeken. Voor mij was het hoogtepunt het moment dat ik de auto uitstapte bij het kindertehuis en we zo hartelijk begroet werden dat ik mijn tranen niet in kon houden. Maar ook de muur, Shanghai, het parkje in Nanchang. Het waren zoveel mooie momenten. Ik ga van de foto's nog een mooi boek maken, volgende maand zien we de Su zusjes allemaal weer en ook de directrice van het kindertehuis vind het fijn om daar foto's van te krijgen. Lieve Suxiao, je roots liggen in een schitterend land, ik hoop er snel nog een keer met je naartoe terug te gaan. En iedereen die met ons mee geleefd heeft, bedankt voor alle lieve reacties!!!

1. Opa en oma pap en mam:
    16 mei 2016
    We stonden vol spanning op Schiphol op onze lieve kinderen te wachten. Ons wachten werd beloond door een aanval van Milo en suxiao met dikke knuffels. Wilde gelijk met opa in de auto terug rijden. Milo viel gelijk in slaap. Wij waren ook blij dat Peet Pat Dari suxiao en milo weer in onze armen konden sluiten. Blij dat ze terug kunnen kijken op een super mooie vakantie in China. Nu de foto.s. kus ven mam en pap.
  2. Hilly:
    16 mei 2016
    Welkom thuis Petra, Patrick, Dari, Suxiao en Milo! Eerst lekker bijkomen van jullie jetlag. Ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen. Gauw maar een bakkie doen!
    Kus xxxx
  3. Johan:
    17 mei 2016
    In één adem door en uitgelezen. Prachtig verhaal!